31 december 2017

Nyårsmorgon

Vaknade till fint väder. Jag och Andreas tog en kort morhonpromenad innanfrukost. Vi bort längst söderut och har nära till strand och Duval street.

Key West

Då har vi kommit till Key West, längst söderut i USA. Igår var vi på kennedy space center och efter det satte vi oss i bilen och körde 4h mot homestead för en övernattning innan vi idag körde ut mot Key West.

Vi såg fortfarande tydliga spår av Irma och de har en del kvar innan allt skräp är borta.

Vi kom till hotellet redan vid elva och la oss då vid poolen i några timmar.

Har nu ätit middag på en mysig restaurang. Finns en massa mysiga ställen som man skulle kunna sätta sig på för att ta en drink men barnen vill till hotellet och titta på film och äta M&M. Så ny sitter vi på verandan och tar en öl så det går ingen nöd på oss
I morgon är det nyårsafton och det blir, förhoppningsvis, en dag på stranden.

29 december 2017

mot Orlando

Efter att ha packar bilen åkte vi från västkusten och Ruskin vid halvåtta för att ta oss emot Orlando. Men innan vi körde österut stannade vi till på Treasure Island utanför Tampa för lite bad.

Det blev en varm och skön förmiddag på stranden. Var faktiskt ok badtemperatur. Kanske 22 grader.

Vid ett satte vi oss i bilen för 1,5 timmar i bilen. Efter lite bilköer var vi framme på Day's Inn i orlando. Dopp i poolen innan vi drog till Disney Springs. Det är ett område som de byggt upp butiker och restauranger. Mysigt med mycket julpynt och lampor. Vi åt på T-Rex. En restaurang med dinosaurier som inredning. Barnen var trötta och somnade innan maten kom in. Men nu har vi gjort det och behöver inte göra igen.

Sent i säng med trötta barn.

Sea world

Idag var det så dags för Sea world. Efter en nyttig frukost på Mac Donalds bar det av mot Sea world bara några kvarter bort.

Vi var där när de öppnade vid nio. Väldigt lite folk på förmiddagen så vi hann med lite åkattraktioner och lek på den största klätterbana vi sett. Vid lunch var det dags för späckhuggarshowen. Väldigt maffig och kul att se alla som blev genomblöta när späckhuggarna skvätte upp vatten på läktaren 😀

Manta och mako var två bergbanor vi åkte. Mio var skeptisk men vid fyra var han redo och åkte flera gånger vilket kändes i mammans mage efter ett tag.

Vi hann se det fina julljusen innan vi åkte hem.

Sammanfattningsvis en mycket fin park med både karuseller, shower och grejer att titta på. Jag var lite orolig innan besöket då våra barn brukar tröttna på Liseberg efter 2h. Men att våra barn höll ut i 9h utan att tappa humöret är ett bevis på att de gillade parken. Nästan så jag blir sugen på att gå på universal studios i morgon men vi har redan planerat att åka till kennedy space center innan vi drar söder ut.

27 december 2017

en dag på stranden

Idag vaknade vi tidigt och var iväg från rummet redan vid sju för att leta efter frukost och badgrejer till stranden. Blev donken och sen en tur på walmart där det inhandlades surfbrädor, bollar och snacks innan vi åkte ut mot Anna Maria Island. Vi mötte upp Annelie och Mikael med barnen på stranden.

Mysig ö med charmiga hus i pastellfärger. Kom ner till stranden i strålande sol men ganska snart mulnade det på. Men det brydde sig inte barnen om utan lekte för fullt i flera timmar.

Vid två packade vi ihop, tog en lunch och sen tillbaka till hotellet. Barnen fortsatte att leka i poolen en stund. Nu tittar barnen på film och jag och Andreas sitter på balkongen och myser.

I morgon bär det av mot orlando. Vi tänkte stanna till vid någon strand på förmiddagen innan vi drar inåt landet.

26 december 2017

mot västkusten

Efter att ha lagt oss redan vid åtta på kvällen vaknade halva styrkan redan vid fem. Lite packning och monbilaurf hann vi med innan frukosten öppnade vid 06:30. Synd att säga att alla blev mätta efter den typiska USA-hotellfrukosten men lite energi fick vi alla.

Vid halv åtta va vi klara och checkade ut och styrde mot västkusten och ruskin norr om sarasota. Då var grabbarna redo för bad!

Efter en stund kom Mikael, Annelie, Celine och Madeleine på besök. De bor några minuter från oss. Jättekul att få träffas när man är på andra sedan jorden.

Slapp vid poolen innan vi kände att vi behövde mat. Konstigt nog stängde restaurangen redan 18:30 så vi fick slänga i oss buffematen. Vi glömmer vad det kostade tycker jag. Det blir bäst så 😀

Nu har alla slocknat och vi är redo för stranden i morgon ☀️ varmt och gött väder är det!

God natt

25 december 2017

äntligen framme!

Då sitter vi här på hotellet i miami. Klockan är åtta på kvällen och jag, Andreas och Jack är vakna fortfarande. Resan har gått så bra. Inga insidenter. Väskorna kom fram och att få ut bilen gick smidigt. Hotellet ligger bara 10 min från flygplatsen vilket var väldigt skönt!

Nu ska vi dela på en öl och sen sova. I morgon blir det att korsa Everglades för att komma till västkusten ☀️